Hansya Amie .
Sedar diri tu .
4/05/13 - 2:08 PG - 3 comments


Hai uolss. apa khabar semua . Hope sihat. Tengah malam ni Hanis nak luahkan perasan yang membuak buak ni. Argghh.. Sekarang ni memang musim politik , lagi sehari nak mengundi . di sini Hanis tak nak mengempen atau buat kempen ke ape. Hanis masih sedar diri, tahu diri ni masih bawah umur ( bawah 21 tahun ) TAK LAYAK untuk mengundi. Hanis cuma rasa terkilan sebab.. Segelintir orang yang Hanis kenal , sama umur, sama jantina .. Haha , yelahtu..  Mereka kan, macam dah tak tentu  arah . Hanis nak bagi nasihat, nak bgi nasihat ni, jangan marah yee.. Korang yang bawah umur tu , tak payah nak berpolitik sangatlah.. Ni pergi post kat mukabuku, macam macam . burukkan pihat sana , pihak situ.. Hanis kat sini tak nak sokong sape sape. Cuma nak bagi nasihat jelah, Kalau dah cukup umur untuk mengundi tu Hanis tak kisah pon kalau diorang nak berpolitik.. Nak post kat mukabuku, tak ambil kisah pon ..

Memanglah semua rakyat ada hak untuk bersuara , tapi kenalah tengok jugak.. Ni tak tahu pape nak berpolitik. hanis sangat yakin bahawa ramai yang tak suka orang bawah umur ni sibuk berpolitik.. Belajar ke baca buku ke lagi lagi bagus tau . Kat sini , Hanis tahun ni baru umur 15, Tapi nak nasihat jugak kepada adik adik umur 14,13,12 dan kebawah, Takpayah nak berpolitik, tak dapat keuntungan pon.. Kalau umur dah 21 tahun nanti, pergilah nak mengundi pon , Hanis tak kisah.. Tapi sedarlah , kita yang bawah umur ni, tak payah sibuk nak mengundilah.. tak layak pon... dan nampak macam mengelikan kalau adik2 post kat mukabuku pasal politik, sokong yang ni , sokong yang tu lah.. ish .. panjang panjang Hanis taip ni , cuma satu je isi penting dia iaitu, Budak Bawah umur Tak Perlu Berpolitik Lah... Kalau dah besar nanti, berpolitiklah sepuas hati andaaaaaaa..

Oklah semua.. Hanis bukan nak kutuk ke ape , cuma bagi nasihat dan pandangan Hanis lah.. Tak payah ambik hati kalau ade yang terasa. Yang baik itu datang dari Allah S.W.T , dan yang buruk itu datang daripada kelemahan diri Hanis sendiri. Assalamualaikum.



















Al Muallim - Sami Yusuf



Pengikut Setia



Ini Saya.




Profile



Borak-borak .




Cerita Menarik di Sini .






Nuffnang