Hansya Amie .
Tips Untuk Skor sejarah .
2/05/13 - 9:40 PTG - 2 comments

Hai uollss.. How are you today? Hope you all okay, as healthy as me . Heew.. Ok Ok, merepek ape tah, Hanis nak bagi tips untuk sesape yang tak tahu nak dapat A sejarah ni. Al maklumlah , tahun ni Hanis akan menduduki peperiksaan Pmr, so Hanis pon kena ambik erat ni . Sejarah Hanis pon selalu dapat result terukssss ! Memang teruk lah. Hanis pon malu nak kata. Tapi nak buat macam mana, dari dulu result sejarah hanis ni tak Okey ! Tapi tak sampai tahap gagal lagi. Haha.. InsyaAllah boleh dapat A dalam PMR nanti !! Yakin ni. HaHa.. 


Kat sini, Hanis nak share beberapa tipsnya : 


 Pertama sekali, sediakan buku teks dan buku latihan bersama-sama. Lepas tu, kita mesti baca buku teks tu tak kira sampai mana pun dan mesti baca sampai terlelap , terlena , tersengguk , terguling, tergolek, terbuai bersama mimpi , YANG PENTING BACA ! Ok, Yang harus dipastikan jugak, Baca dan jangan hafal ! Bila dah tersedar/bangun, terus buat latihan . Paham? Paham cikgu .
 Seterusnya, buat latihan sejarah mengikut bab sebanyak yang mungkin tanpa menyemak jawapan di belakang buku latihan dan di dalam buku teks tau. Kalau dah tak reti / buntu sangat dah, hentam , tembak tembak jelah guna pistol. Buat latihan tu sampai tertidur. Haa. Bila dah bangun, baca buku teks berkaitan dengan soalan yang telah dijawab tadi, Kita cuma perlu tumpukan sepenuh penuh penuh jiwa raga masa baca buku teks Sejarah !
  Ok Ok, Kita yang nak skor sejarah ni, perlulah cuba cari soalan soalan tahun lepas . 2012,2011,2010 dan kebawah , cuba cari dalam internet. Kalau takde internet beli buku latihan. hanis beli dekat pameran buku masa tu RM 2 sahaja. Memang murah dan berbaloi !  Apa Yang Penting ! Pastikan buku latihan yang dibeli tu sentiasa buat . Kalau tak , selamat tinggallah jawabnya. ! 

Haha.. sampai disini jelah. Panjang menaip. Ngantuk pon ada ni. Ok semua. Assalamualaikum. I LOVE U ALL !
Assalamualaikum



















Al Muallim - Sami Yusuf



Pengikut Setia



Ini Saya.




Profile



Borak-borak .




Cerita Menarik di Sini .






Nuffnang